Premiären är över

2007-11-04
I dag var premiär för livsmedelsutställningen i Minnesluckan. När det var som mest rörde sig ett tjugotal runt montrarna.

Det som jag minns mest är de oväntade möten som uppstod mellan gamla bekanta, kusiner och livsmedelsarbetare.

Nu när det snart är dags att åka hem summerar vi att över sjuttio personer har besökt montrarna. Många av dem lovade att de skulle hem och leta i gömmorna om de hade gamla ting, gamla foto och annat som kan belysa Kristianstad kommuns livsmedelhistoria.

Några försäkrade sig om hur de skulle göra för att skriva in sina egna berättelser. Så jag visade dem Personliga berättelser.


Gunnerl Carlson, ni vet hon från teve, var här och föreläste och hon lovade skicka några recept på marmelad av kvitten.

I morgon tar jag ledigt men på tisdag är jag tillbaka.

Leif

Tillbaka till Första sidan >>>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback