Har du något bryggeriminne?

2008-01-08

Här under finns en lista på de bryggerier, musterier och mineralvattenfabriker som jag hittat i litteraturen om Kristianstad.

Har du något arbetsplatsminne från någon av dessa bryggerier är du välkommen att skriva ett e-postbrev, eller varför inte ett vanligt brev så publicerar jag dem under Personliga berättelser, klicka här så får du fram adresserna.

Om du tittar i dina fotoalbum hittar du kanske helt unika fotografier från något av nedanstående bryggerier.

Kan du tänka dig att låna ut dem för att jag ska kunna scanna in dem och visa dem här på bloggen? Hör då av dig direkt till mig på 044 13 58 29.

Leif


Här kommer bryggerierna i alfabetisk ordning:

AB Kristianstads Vattenfabrik, AB Skånebryggerier,

AB Svagdricks- och Läskedrycksfabrik


Arkelstorps Bryggeri/ Musteri,  Arkelstorps Helsobrunn,

Bayerska Bryggeriet, Brostorps Bryggeri


Bryggeri Åkesson, Danielsson Bryggeri och Vattenfabrik,

Finlands Bryggeriet,  Gauffins Mineralvattenfabrik


Hallbergs Mineralvattenfabrik, Jensens Bryggeri


Karpalunds bryggeri, Kristianstads bryggaren,

Kristianstad Musteriförening

Kronans Bryggeri o Mineralvattenfabrik


Maglehems Svagdricksbryggeri,  Marieholms Bryggeri,

NP Svenssons Bryggeri,  Näsby Drickabryggeri,


Perssons Mineralvattenfabrik,  Svensson Bryggeri,

V Vrams bryggeri, Wendels Bryggeri, 

Åhus Bryggeri & Wattenfabrik


Ängadals Bryggeri,  Önnestads bryggeri.




Bildtext:
Åke Mårtensson, som var drickakörare för Finlandsbryggeriet, tar en fikapaus i de djupa Göingeskogarna. Åke är farbror till Eve Mårtensson som lånat ut bilden och som tror den är från 40-talet.

Tillbaka till Första sidan >>>

Kommentarer
Postat av: Bo Strandberg

Hej!

Jag samlar bryggerietiketter och har etiketter från bl.a. Nya Apoteket Kronans Mineralvattenfabrik, Finlands Ångbryggeri samt Wendels Bryggeri. Min undring är om Ni har några gamla etiketter i Era samlingar? Hälsningar Bosse

2012-03-09 @ 20:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback